ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Monday, June 1, 2009

Sakit Gillerr..

(sakitnya perut aku nie.. menyucuk2 je rasanya..) ha.. benda nie berlaku semalam.. dalam lingkungan kul 11.50 mlm.. masa ni myhubby dah gerak g keja dah.. dia keja shift tengah malam.. so tinggal la aku ngan anak2 je tido kat umah..

ermm.. g toilet la kejap.. lepas kuar dari toilet tue aku rasa sakit sangat perut aku nie.. mula2 aku pikir mungkin sebab aku tahan buang air kecil.. org tua2 kata kalu tahan kita akan rasa sakit.. so ok la.. kejap lagi baik la kot aku rasa.. tapi malangnya tidak.. semakin sakit ada la..
menyucuk2 je rasanya.. berdenyut2 tak henti2.. arrggghhh.. apa aku nak buat nie.. aku salah makan ke.. a'a la agaknya.. td aku makan popia goreng yang aku buat sendiri tue dengan air coke secawan.. rasanya air coke tue kot yang buat aku sakit nie..

yela kan.. slalunya org pantang minum air coke selagi tak cukup setahun lepas bersalin.. aku tak pun.. lepas anak aku 5 bulan aku dah minum.. tapi aku minum sebelum ni tak ada apa pun.. nape lak mlm nie jd mcm tue.. ermm.. sakit gila nie.. apa lagi aku call hubby la suruh blik jap..
aku dah tak tahan sngt nie.. time dia keja malam nie la nak jd.. sehari dia ada umah td tak jadi apa pun.. ish..ish..

dlam 15 minit hubby balik.. dia ajak aku g klinik.. tapi aku tak nak.. aku takut doc marah la.. hehehe sebab aku minum coke.. :) so aku tak la pegi.. hubby sapukan minyak TYT kat perut aku nie.. dia siap tolong urutkan lagi.. tapi tak juga baik.. lagi dia urut lagi tambah sakit aku rasa.. sampai nangis2 aku semalam... tak tahan sangat dah.. tue yang mengalir tue... lepas tue hubby ambil air suruh aku minum.. katanya aku kena minum banyak biar lawas balik.. dah dua gelas aku minum.. tak kurang juga.. pastue hubby kata dia kena masuk opis balik gak jap.. dia suruh aku rest dulu.. jap g dia balik semula lepas selesaikan kerja.. sebelum tue dia sempat ambilkan aku segelas susu segar yang ada dalam peti sejuk tue suruh aku minum.. katanya untuk neutralkan balik asid dalam perut aku tue.. maklumla aku kan minum coke tadi.. aku pun minum la.. asalkan sakit aku baik dah la..

lepas je minum tue.. dlam setengah jam kemudian aku dah rasa berkurangan dah sakit aku tue.. alhamdulillah.. mungkin betul la kata hubby coke tue yang buat aku sakit.. tapi malam tue susah juga la nak lelapkan mata aku nie.. bila aku tgk2 jam dah pukul 3.30 pgi rupanya.. tue pun terasa sakit lagi.. cuma dah kurang la.. boleh la nak lelapkan mata.. anak2 aku hubby yang tolang tengokkan bila diaorang terjaga.. mujur la dia boleh balik.. kalu tak susah la aku.. nak kejutkan mak kesian lak dia nak tido.. nanti tak cukup tido pening lak dia.. lagi pun aku nak keja hari nie.. dia nak jaga twins.. kalu dia pening takde org lak nak jagakan twins nanti...

apa2 pun alhamdulillah.. hilang sudah sakit aku nie.. hari nie dtg keja ok je la.. tp hari nie aku puasa.. risau gak nie nanti kalu buatnya sakit lagi perut aku nie.. anyway thanks to my hubby coz very carring n take a good care of me.. :)

2 Comments:

  1. inabu said...
    tu la patutnya jgn minum air2 bergas ni watie, x elok, minum ayaq kosong, baguih all da' time, mcm sayeee, heheh!!!!
    norish said...
    tue la kak ina.. tapi kadang2 teringin.. minum sikit je bukan banyak pun.. kalu tahu nak sakit alang2 minum biar banyak terus je kan.. hahaha..

Post a Comment



By :
Free Blog Templates