ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Saturday, May 2, 2009

1 May Baru nie aku ke Klang.. ke umah sepupu aku.. dia menjemput aku ngan family ke rumahnya untuk hadiri majlis pertunangan anak perempuannya yang no2.. majlis tue diadakan selepas solat jumaat.. mulanya kami cdg nak pegi awal la skit.. boleh la juga tolong2 apa2 yang patut.. tapi nak wat mcm mana.. hubby aku keja malam semlm pagi baru balik.. so biar la dia rehat kejap lepas jumaat je terus kami pergi..

sesampai je disana rombongan sebelah lelaki dah memenuhi ruang rumah dah..terpaksa la kami masuk ikut pintu belakang.. apa lagi time time tue aku jd kameraman la jap.. maklum la anak aku ramai sangat org yang nak jagakan.. hehehe.. tue yang aku sempat snap gambar2 kat majlis tue..

Ni la Bakal pengantinnya..

rombongan lelaki ni dari machang kelantan.. cuma satu je yang menarik perhatian aku masa tgk hantaran yang dibawa.. hantaran sebanyak 7bekas berbalas 9bekas.. cuma salah satu dari hantaran pihak lelaki tue adalah wang tunai sebanyak rm3k.. mulanya aku pelik gak la.. kenapa perlu ada duit lak so setelah di soal selidik baru la aku tahu jawapan nya.. hehehe mcm suspend je..

Barang Hantaran Sebelah lelaki

Barang Hantaran sebelah perempuan

Ni la pasangan tue..

Belanja ditetapkan sebanyak RM7k.. so pihak lelaki ni nak bagi dahulu separuh dari wang belanja tue nanti.. itu la sebabnya diaorg bagi dulu RM3k dan bawa sekali dengan hantaran masa tunang.. ermmm.. ok juga kan.. boleh la guna buat beli barang2 keperluan untuk kenduri nanti.. lagipun tempoh ikatnya bukanya lama sangat pun.. setahun je.. tak macam kakaknya dua tahun..

Duit yang dimaksudkan. RM3k

tapi kalu yang adik setahun dan yang kakak dua tahun.. silap2 kenduri pun disekalikan.. sebab kakaknya dah bertunang tahun lepas.. si adik baru je bertunang.. ermm... mcm mana tue yek..

ckp pasal serentak nie.. aku penah la dgr org tua2 citer yang tak elok diadakan kenduri kawin dua beradik serentak.. lain la kalu dua beradik tetapi berlainan jantina.. mcm adik perempuan n abangnya ke.. tapi ini adik perempuan dan kakaknya.. menurut org tua2 dahulu besar kemungkinan bencana akan berlaku atau pun perkahwinan itu tidak kekal lama.. wallahualam... aku pun tak tahu ke sahihannya.. semua tue adalah kerja Allah.. kita merancang Allah yang menentukannya..

Lagi Gambar2 Menarik klik DiSini

2 Comments:

  1. umi_e said...
    cakap pasal kawin serentak ni, orang tua-tua memang 'pantang' :S Cuma katanya kalau nikah serentah yang tak boleh tapi kalau bersanding serentak tak menjadi masalah... sebab tu ada yang buat serentak tapi nikah masa yang berbeza seperti anak kawan kak e yang akan bersanding Jun nanti, adik nikah minggu lepas dan abang akan nikah bulan depan sekali dengan bersanding...
    norish said...
    a'a la.. norish pun ada juga dengar mcam tue.. tapi tak tahu la kebenarannya..

Post a Comment



By :
Free Blog Templates