ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Sunday, May 3, 2009

Gelagat nie aku rakam mlm 30hb april lepas.. masa aku tgh bagi dorg makan.. tujuannya ada dua.. 1 sebab nak rakam sebagai kenangan dorg nanti.. yang ke 2 sebab aku nak hantar masuk peraduan dalam sinar fm.. hehehe..


excited nak makan tue.. yang adik tak boleh lambat sikit.. mesti nangis..
Seronok tengok gelagat dia orang ketika makan.. macam2 pesen..
Mula2 aku perkenalkan makanan pejal ni pada anak-anak aku tue dia orang macam tak berapa nak makan la.. macam2 jenis aku cuba.. perasa buah-buahan la.. biskut la.. yang jenis segera dalam botol la.. semua aku beli.. tapi tak juga nak.. last-last aku beli Nestle yang beras tue.. baru la ok..

Bila aku suapkan kat dia orang yang adik tue makan je.. tak banyak songeh juga la.. cuma dia kalu lambat je suap nangis la dia.. tapi yang abang nie dia macam nak main2 sikit.. dia nak makan tapi macam tak nak.. ada sekali tue aku ingatkan dia tak nak sebab bila aku suapkan je dia sembur2kan je.. habis comot mulutnya.. pastu aku stop la.. sebab mak aku kata budak2 kalu dia tak nak dia sembur je makanan tue pas tue buat macam dia nak muntah.. so aku tak bagi kat dia dah la.. bagi kat adik je..

Sekali dia nangis-nangis je.. aku cuba la bagi lagi.. bila aku suap je dia senyap tp still macam main.. lama betul nak tunggu dia habiskan satu suapan tu.. adik dah nak masuk tiga suapan dia baru nak habis yang satu tu.. baru la aku tahu dia nak makan tapi dalam masa yang sama dia nak main.. bila dia orang nie kenyang dia orang akan buang semua makanan yang aku suap tue.. bila kita masukkan balik sebab ingatkan meleleh masa dia orang nak menelan.. dia orang akan luahkan balik juga.. pastu dia orang akan buat macam nak muntah tue.. macam yang mak aku kata la.. so aku stop la dah tak suap kat dia orang lagi.. dah kenyang la tu sebab bila ku berhenti pun dia orang tak menangis.. Apa-apa pun memang berbaloi la bagi makanan pejal nie.. sebab bila tido malam tido lena.. tak kerap terjaga dah..



Lagi Gambar Disini

2 Comments:

  1. umi_e said...
    Seronoknya ada anak kembar! Dah hantar ke gambar tu ke Sinar FM? Semalam kak e dengar juga di radio dan ada pemenangnya bercakap tentang gambar yang dikirim...

    * Kalau masih ada pertandingan lagi, apa kata amek gambar tapi biar dorang tu 'berebut' barulah nampak cam makanan tu sedap sangat hehehehehe

    ** masa anak2 kak e kecik dulu2 pun kak e selalu masuk pertandingan - apa2 je yang ada sampai pampers tu boleh kata sentiasa ada stock (dapat hadiah) ermmmm seronokkan...
    norish said...
    norish dah hantar dah gambar tue ke sinar.. tak tahu la mcm mana.. kalu ada rezki ada la..

    susah sikit nak capture gambar kandid dorg nie..
    dorg suka tgk kamera..

    memang seronok masuk peraduan nie.. kalu boleh semua nak masuk.. tapi setakat yang dah masuk nie belum ada rzki la lagi..

Post a Comment



By :
Free Blog Templates