cashmails.biz Valuebux!

ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wednesday, May 6, 2009

kali nie nak postkan tiga cerita dalam satu n3..

1. Cuti
ermm hari nie asalnya aku cadang nak g kerja.. cuma masuk lewat sikit.. aku pun dah minta kebenaran bos masuk lewat.. kononnya nak g amik keta la (nanti aku citer pasal keta nie). Tapi tak sempat aku nak masuk opis je.. my mum dah call bagitau yang dia pening kepala tak sihat.. rasa nak pitam.. so terpaksa la aku amik EL juga hari nie.. semalam dah EL dah.. tapi nak wat mcm mana kalu tak anak2 aku tak ada org nak jaga.. nak harapkan hubby tue boleh tapi takut dia tak memang tangan la pula.. biasa la lelaki.. bila anak nangis lebih skit.. dah melabah dah.. so aku je yang EL.. ermm dah kurang lagi cuti aku tahun nie.. kalu korang nak tahu cuti aku sehingga ke hari ini tinggal 9 hari je lagi tau.. mana nak cukup hingga ke hujung tahun nie.. nak wat mcm mana anak2 punya pasal.. ramai org bagi tau aku yang memang kalu anak kecil lagi cuti tak penah kata cukup.. kalu dah besar skit tue lain la citer.. tue la aku rasa betul juga kan apa yang dorg kata tue.. whatever la.. yang aku tahu hari ni aku tak g keja lagi.. bos mesti bengang punya.. kejap ada kejap tak ada (mcm biskut lak)..yang banyaknya tak ada dari ada.. hehehhe.. ok la cukup takat tue cerita cuti nie..

2. Sakit
macam aku citer dalam cerita cuti tadi la.. mak aku tak sihat hari nie.. pening kepala n rasa macam nak pitam je.. mungkin dia salah makan kot semalam.. tp semalam dia cuma makan satey n nasi impit je.. tak de lak benda pelik2.. tapi biasa la kan cbila usia dah meningkat nie.. warga emas la katakan.. dalam pada tue juga anak aku yang abang tue pun demam juga.. aku blik je td pegang dia badan rasa panas je.. bila test suhunya sah demam.. 37.6 kami biar dulu tgk mcm mana petang nie.. lagi pun tghari nie aku dengan hubby nak kena kuar lagi g amik keta(bab nie aku citer kemudian) so petang lepas selesai semua baru la aku dapat bawa anak aku tue g klinik amik ubat.. sebelum tue aku check suhunya 38.8 dah naik.. bawa g klinik lak kena tunggu dengan setengah jam selepas amik nombor.. sebabnya jururawat tak ada tgh rehat.. tunggu juga la aku nie.. memandangkan anak demam je kalu diri sendiri lama dah blah.. nak g swasta boleh.. tapi dorg tak sesuai lak.. pernah sekali tue demam kitaorg bawa g klinik swasta je.. tp satu pun tak berkesan... last2 bawa g klinik gomen baik lak (dorg kesian kat mama n papa taknak bagi abis duit byk.. hehehe) aku g klinik dlm kul 6.00 lbih dekat kul 7.00 baru dapat jumpa doctor.. sambil tue aku pun amik ubat untuk aku gak.. satu badan jadi gatal2 mcm ruam.. bayak lak tue.. besar2 bukan kecil.. hari tue dah penah amik dah skali.. tap tak baik juga.. masa tue doc kata sebab alahan kulit.. kurang air.. tp td doc tue check dia kata ada jangkitan kulat.. aku pun tak paham.. takpe la.. makan dan sapu je ubat yang doc bagi tue.. asalkan baik dah la.. tak larat dah nak menggaru..(serupa beruk pun ada nie) hehehe...

3. Geram

macam n3 yang sebelum nie.. pasal kereta adik ipar aku yang kena tarik tue.. kononnya pagi tadi aku g nak amik la.. tapi tak boleh amik sebab bank belum hantar surat ke syarikat simpan kereta tue.. mula2 aku ingatkan syarikat tue kat cheras.. aku pun bagtau la bos masuk lambat nak g cheras(rupa2nya salah tempat da..) syarikat tue kat area balakong.. nama syarikat tue Gmart.. so tghari td lepas makan tghari aku g la ngan hubby aku ke tempat tue.. asalnya hubby aku nak g ngan kawan dia je.. tapi tak ada lak org.. dorg semua tak leh nak kuar.. sebab meting.. so kami g dua la.. kira ok la tue.. lagipun member dia dah byk tolong.. siap ramai lak yang ofer keta untuk kami pinjam.. sebab kesiankan kami yang tak ada keta nie.. berbalik pada tadi.. kat syarikat tue lama juga kami kena tunggu sebab dorg masih belum dapat surat lagi.. hubby aku call adik dia tanya sama ada dah bayar ke belum.. dia kata dah.. surat pun bank alor setar dah hantar ke bank kl dah.. tp staf Gmart tue kata tak ada lagi.. selepas telefon org tue n telefon org nie baru la ada.. bila dah ada kena lak g amik kereta tue kat stor diaorg jauh sikit la dr opis tue.. kami pun g la ke stor tue dgn surat yang di fax tadi.. memang tersorak la sikit tempat dia.. lebih kurang mcm kawasan kampung la.. kat sna kami kena tunggu staf dia g amikkan kereta.. bila sampai je kat pintu gerbang tue dia suruh kami check dulu sebelum kuar.. sebab once dah kuar dari situ tak boleh nak claim apa2 lagi.. apa lagi kami pun check la.. luar dlam.. tgk2 bumper depan keta tue dah lekang.. bila bgtau dorg.. dorg kata besa la tue kereta Gen-2 bila kena towing je mesti bumper akan lekang punya.. tapi kami tak puas hati la.. dorg tak nak bertanggungjawab.. kalu bukan dorg pun yang kena tanggung coz tue atleast cakap la elok2 dgn kita.. nie tak.. dorg siap kata kalu bg tau bank pun tak dapat apa.. geram betul aku dengan budak tue ckap.. mujur je pikir kat tempat org.. kalu tak aku nak gak sound.. suruh ckp elok2.. hubbby aku contact ramai org tanya time tue.. dorg suruh call bank dulu.. tp bila kami call person incharge tak berangkat la fhone.. mujur la ada juga sorg staf kat situ yang baru dtg bagi tau suruh kami buat aduan.. tulis je apa kerosakkan kat borang tue lepas tue g buat report polis.. nanti bawa report tue ke bank n minta bank settlekan.. mungkin boleh claim dr syarikat yang towing kereta tue.. sejuk la sikit bila dengar dia bagi tau mcam tue.. tak la kita ni mcm org bodoh je.. tak kisah la boleh ke tak.. tapi kita kena tegakkan hak kita.. atleast kita cuba.. lepas je dgr tue hubby pun tulis la apa yang rosak tue n kami pun terus balik.. aku terus balik umah n hubby g wat report kat balai polis putrajaya.. esok dia nak g bank lak.. kena jd org tgh la.. sebab tuan keta kat kedah.. ermm bila ingat balik masa kat sana memang geram betul.. pastue lupa nak bg tau td.. sebelum nak balik tue sempat lagi budak tue kata.. "terima kasih.. nanti datang lagi yek.. kalu boleh dengan kereta lain lak" eeeeeeee... sakitnya hati.. geram betul aku..

ni gambar kereta aku masa nak amik tue..




ni pun gambar bila hubby aku tekan2 supaya lekat sikit.. sebab nak drive balik.. takut tertanggal terus lak.. tapi bila balik sampai umah je tertanggal balik..

0 Comments:

Post a Comment



By :
Free Blog Templates