cashmails.biz Valuebux!

ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Sunday, December 14, 2008

hehehe.. ni la first time aku wat cheese cake.. seblum nie wat kek biasa je pandai.. kalu ni saja la nak test..
memandangkan my hubby suka makan cheese kek so aku pun try la resipi cheese kek nie malam khamis.. 4hb dec... resepi ni aku cedok dalam myresipi je.. campur aduk kan dengan resepi yang aku salin dari majalah..
bahan2 aku ajak suami beli selepas balik dari hospital hari tue kat Baker's mall puchong.. actually byk la barang2 lain yang aku beli kat sana.. siap jadi ahli lagi.. hehehe semangat..

ok la sambung citer pasal wat kek nie.. aku wat sorg je.. nak minta tolong hubby tak oleh sebab dia kena ngasuh anak kalu tak aku tak dapt nak buat semua tue..
mujur la resepi nya senang je.. jst campur bahan2 n putar.. pastue bakar.. mula2 takut gak kalu2 tak jd.. maklum la tak penah wat.. takut membazir la pula nanti..
tp selepas siap dan dirasa oleh org yang minat cheese kek nie.. kira ok la.. cuma tak la sedap sampai tahap secret resipi lagi.. klau untuk makan tue kira ok la.. my hubby ada juga la kasi kawan2 nya rasa,,.. dorg pun tak komen pape.. mkn je .. kira ok la tue.. tp tak tahu la kalu tak sedap dorg malu nka cakap.. hehehe..

aku anggap sedap je la kalu dah tak ada pape komen tue..


ni la antara bahan2 yang diperlukan... tak lupa buku resepi aku.. itu yang paling penting tue..


ni masa bahan2 yang diperlukan diputar semua sekali.. mujur my mum beli mesin pemutar nie dari dlu lagi.. mudah la nak wat..


jeng.. jeng.. nie la my 1st cheese cake... hehehhe.. ok la tue kan..


ni lak rupa cheese kek yang dah pun dipotong n dimakan.. sape lagi nka makan.. aku ngan hubby aku la.. nak rasa la sedap ke tak..

ermmm... nanti nak wat lemon cheese cake lak la..

2 Comments:

  1. Kunang-kunang said...
    Kalo nak order leh ker ... nampak cam sodap jer ....
    norish said...
    alamak.. wat untuk mkn sendiri je la.. nak order tak jamin kesedapanya... hehehe.. kalu nak mkn nanti bila2 mai la umah.. kita watkan.. :)

Post a Comment



By :
Free Blog Templates