ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Tuesday, August 19, 2008

PErpindahan..

Akhirnya setelah lebih 3 bulan aku dan suami tinggal berjauhan kerana aku bekerja di KEdah manakala dia pula bekerja diPutrajaya akhirnya permohonan pertukaran yang aku buat diluluskan.. memang la kalu ikutkan hati tak nak tukar.. nak terus je tinggal kat kedah.. dekat ngan family2 lain tapi nak buat mcam mana hubby tak leh nak tukar balik kedah masa tue.. belum terdapat kekosongan jawatan bagi gred dia.. so terpaksalah aku yang tukar gak.. yela duk jauh2 nie susahla.. memandangkan aku dah preggie dua bulan..kesian lak kat hubby tiap2 kali ada checkup kena blik kampung memang la checkup sebulan skali tapi kadang dia blik seminggu skali.. tue yang kesian tue.. so bila dah dapat tukar nie senang la sikit..
sebelum datang putrajaya nie kami adakanlah sedikit kenduri kesyukuran sempena aku boleh bertukar dgn bakal menyambut org baru hehehe serta la kenduri arwah.. jemputannya kami rapat, jiran2 sekeliling n member2 opis aku je.. besar tue takla besar mana sgt.. itupun pun mak mertua aku yang sediakan semua juadah.. aku tolong gak la yang mana mampu.. aku pun bukannya pandai sgt.. terpaksa la aku amik masa sehari seblum pindah sini utk majlis kenduri tue.. sebelah malamnya pulang kami siap2 nak angkat barg la pula.. lori nak dtg malam.. mulanya janji petang tp tak jadi ubah plan dia nak dtg amik malam n terus gerak ke KL.. so kami leh la bertolak pg esoknya..
penat juga tau angkat barg pindah nie.. walaupun aku tak dibenarkan buat apa2 keja berat masa tue tp aku tlg gak la sikit yang mana aku rasa patut n perlu.. yang lain semua sedara mara yang tolongkan.. bab nak susuh brg dlm lori nie abg ipar aku yng buat.. driver n klendan lori tue pun tak pandai sgt.. diorg cuma tlg angkat sikit2 je.. pukul 1pg baru kami semua boleh settlekan keja mengankat barg2 tue.. cdgnya kami nak bertolak malam tue juga.. tp memandangkan dah letih sgt hubby kata blik rido kat umah mak mertua aku dulu..esoknya baru bertolak ke putrajaya.. umah aku tue sewa je tue yang kena tido kat umah mak mertua aku tue.. mlm tue kiranya semua org memang letih sgt la..tido sampai tak sedarkan diri..hehehe..
menjelang pagi je kami bertolak ke Putrajaya.. masa tue aku, hubby n mak aku.. mak aku akan tinggal dengan aku kat putrajaya nie.. so SELAMAT TINGGAL ALOR STAR... SELAMAT TINGGAL KEDAH NEGERI KELAHIRAN KU.. SELAMAT TINGGAL KAWAN2 KU.. huk..huk..hukk.. sedihnya..




Ni la Gambar Rumah yang mungkin kami akan sewa di Taman Lestari Putra..

0 Comments:

Post a Comment



By :
Free Blog Templates