cashmails.biz Valuebux!

ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Monday, August 18, 2008

ha.. besa la kan semua yang dah kawin mestinya nak g bulan madu.. macam tue juga la aku.. tapi aku ngan hubby g dekat je.. tak jauh2 pun.. budget dah abis byak untuk kenduri.. hehehe..
tak adalah.. actually masa tak ada.. aku cuti sikit je.. lagi pun pasni hubby aku dah nak balik putrajaya.. tinggal aku je kat kedah.. selagi aku tak dapat tukar ke sna selagi itu la kami berjauhan.. sian gak kat dia nak kena duk sorg2 kat sana nanti..
ok la sambung blik bab bulan madu nie.. (honey mooonnn)... kami pergi langkawi je.. kat sana kami stay 3h 2malam.. ok la tue..langkawi pun tak la besar sgt nak pusing2.. yang paling bestnya kat sana shopping la..
selain melawat tempat2 yang menarik2.. hubby bawa aku g idaman suri.. tempat yang selalunya surirumahtangga pergi setiapkali ke langkawi untuk shoping barangan rumah.. sesuai la dengan nama pasaraya..
ha.. memang gila2 la aku shopping time tue.. mana taknya.. dekat RM1k akunya shopping.. abis la digoresnya kredit kad tue.. hutang lagi.. semua tambah hutang je.. hehehe.. tpi bila tgk barang shopping tak ingat dunia...
ok la juga sebab aku membeli barang2 keperluan rumah.. set pinggan makan, set sudu & garfu, Pan set, corning ware set, n acopal set aku belikan untuk ibu mertuaku.. untuk mak aku tak beli pun.. ye la mak aku dah tinggal dengan aku.. so apa yang aku beli untuk aku kira untuk dia juga la.. hehehe..
punya la seronok shopping sampai tak muat beg yang kami bawa.. yela sebelum balik nak beli coklat lagi.. untuk kawan2 opis n family yang lain.. kain batik pun beli juga.. yela orang kata tak sah kalu pergi langkawi tak beli coklat n kain batik.. sebab dua barang tue yang selalunya pelancong akan beli sebab kat sana murah.. tue yang tak muat tue.. siap g beli beg baru la seblum nak ke jeti tue.. kira satu beg trolly tue khas untuk coklat je.. banyak tue..
masa nak naik feri blik tue kena la kami amik dua trolly barang tue buat mengangkut beg dengan barang2 yang aku shopping kat idaman suri.. risau gak time tue.. takut kena cukai.. yela kalu beli byak sangat tp tempoh menginap kat sana tak cukup kena la bayar cukai.. mujurla masa check tue kami lepas dari cukai.. sebab syarat tinggal dilangkawi tue sekurang2nya 3h ke atas.. kira kami ok la dah stay sana 3h.. cuak juga bila kastam minta resit atau apa yang boleh buktikan kami menginap 3h.. manataknya semua resit dah tinggalkan dalam keta sewa.. tpi mujur la inai dijariku masih merah menyala so dia tahu la dtg honey moon.. kastam tue siap kata lagi.. ye la org baru so beli brg baru la untuk masuk umah baru.. hehehe.. dia siap sound kami lagi.. katanya dia nak tgk mcm mana kami nak bawa naik barang2 yang byk 2 dalam ferry jap lagi.. kami senyum je la..
kalu nak tahu memang susah pun nak bawa semua brg2 tue naik ferry.. ye la.. pintu kan sempit sorg2 je boleh masuk.. dah la barang2 byk..berat lak tue.. sian betul aku tgk hubby angkat barang2 tue semua sorg2.. mujur la yang last2 tue ada gak staf jetty tue yang tolong.. trima kasih diucapkan..

0 Comments:

Post a Comment



By :
Free Blog Templates