cashmails.biz Valuebux!

ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Thursday, June 11, 2009

hahahha... nak balik kampung jap lagi.. tapi mengantuk la skrg nie.. smlam tak cukup tido.. anak2 aku tue berjaga sampai kul 2 pagi baru nak tido.. itupun puas dipaksa untuk tido.. petang tue diaorg dah tido sampai maghrib baru bangun tue yg jadi susah nak tido tue.. tgh2 malam tue nak main aci ligan lagi dengan Walker/.. ha.. sebut pasal aci ligan korang tahu ke.. itu bahasa negeri kelahiran aku la.. nak blik kampung ni semuanya ckp pasal kampung je kan.. hehhee.. bagi yang tak tahu aci ligan tue main kejar2 la.. so anak2 aku nie main tue la tgh2 malam buta tue.. diaorg skrg ni memang slalu main tue.. kalu bangun je tido tak kira pagi ke petang ke.. bila naik je walker ke.. mesti ada aksi aci ligan tue..
tapi yang bestnya.. anak aku nie mcm dah ada perjanjian lak.. kalu main aci ligan je.. mesti adik je yang ligan abang.. tak penah langsung aku tgk abang yang ligan(kejar) adik.. yang si adik nie pun tak kisah je.. siap terjerit2 tue ligan abangnya.. memang seronok la aku tgk.. letih2 pun hilang tgk gelagat diaorg tau..
xceli aku ada la rakam gambar aksi diaorg tue dalam hp.. tp tak sempat nak uploadkan.. nanti aku akan masukkan video tue.. so boleh la korang tgk.. hehehe.. lagi pun hari ni mcam malas skit nak buat keja n pape pun.. maklumlah dalam mood nak balik kampung la katakan.. lagipun bercampur dengan ngantuknya.. sebab semalam aku mengemas beg nak bwa blik kampung n kemas sikit umah aku tue sampai kul 3 pagi..
aku terpaksa la siapkan semlm gak sebb cadangnya nak bertolak awal sikit hari nie.. lagi pun aku kerja pagi nie.. so prepare brg2 siap2.. supaya tak la kelam kabut n ada yang tertinggal nanti.. umah lak aku kena kemas kerana ada pengunjung yang bakal tiba.. pengunjung tue akan tinggal di umah aku selama kami tiada di umah.. ceritanya diaorg ni sebenarnya datang nak merisik budak kat putrajaya nie la.. tapi kami tak plan nak blik kmpung.. so terpaksa la let diaorg duk umah tanpa tuan umah.. nak carikan umah sewa lak mcm tak sampai hati lak.. maklumlah yang nak dtg nie pun kawan baik mak mertua ku.. family diaorg nie baik sangat kalu kenduri kendara umah mak mertua aku diaorg la yang dulu dtg tolong tanpa jemu.. tue pasal la kita org tak kisah.. atleast ada gak org jaga umah.. hehehe.. so bila diaorg blik kampung nanti kami baru balik sini.. so kunci umah kami amik dikampung je la.. mudah la sikit.. so blog pun kemungkinan hari selasa la baru boleh updatekan..
haa.. aku ada satu lagi nak citer nie.. xceli.. pertengahan bulan lepas aku ada hantarkan baju mak aku ke tukang jahit.. minta dia siapkan sebelum 11hb jun.. iaitu sebelum hari ni.. so kiranya semlm dah siap la.. aku tak la call tanya sebab dia kata kalu pape dia akan call.. aku anggap tak ada pape la.. malangnya bila aku minta hubby aku amikkan kat tukang jahit tue.. skali tertulis perkataan bercuti sehingga 12hb.. haaaaaaaaaaaa...... cuti.. hubby tel je bagi tau aku terus call tukang jahit tue.. tp dia tak angkat.. hubby dia yang akan kata dia solat.. aku tnya la dia kat mana kot2 la ada umah je cuma ada hal ke.. rupa2 nya.. dia ada dikampung.. eeeeeeeeeeee tension nya aku.. mesti mak aku bising nanti ni.. dia suh upah baju tue nak bawa balik kampung nak pakai masa majlis kenduri sepupu aku... so dah jadi macam ni tak dapat la jawabnya.. tp yang aku tension sgt tue.. nape dia tak call bagi tau tak sempat ke apa ke.. takpun kalu dah siap minta aku dtg amik awal ke.. ini tak.. bila aku call lagi sekali petang semlm pas keja dia dah tak angkat phone.. bengangnya.. tak dapat la mak aku pakai baju dia tue.. mujur la dia ada beli baju yang dah siap sebelum nie.. tue pun kena bising juga aku.. dia kata aku yang tak bagi tahu tukang jahit tue nak ambil bila.. ermmm aku juga yang salah.. terima je lah..

3 Comments:

  1. Musshima, Putrajaya, Malaysia said...
    sabar sabar... simpan pakai rayalah baju tu... he he he tak yah tempah lagi untuk raya...
    inabu said...
    wati, sabaq je la, org tua2 mmg camtu, kita kena terima wlupun kdg2 rasa bukan salah kita, betui dak?sabaq byk2 tau...
    norish said...
    tu la kak ina.. kak shima.. kira sabaq la.. malas nak bising..

Post a Comment



By :
Free Blog Templates