cashmails.biz Valuebux!

ANniVerSary

Daisypath Next Aniversary Ticker

PerJalaNan RuMah TanGGa AkU.

Daisypath Anniversary Years Ticker

UsiA AnAk-AnAk Ku

Lilypie 1st Birthday Ticker

Friday, December 26, 2008

bUnDLE

Hahaha.. jgn terkejut pula.. ni bukan pasal baju bundle.. or pape saja yang berkaitan dengan barang2 bundle.. xtually entri kali nie aku masukkan semua skali xtiviti yang aku lakukan sepanjang 3 minggu lepas.. yang masih belum sempat aku posting kan.. tue sebb la aku namakan bundle.. bermula pada


13hb Disember 2008
hari ni hari sabtu.. cuti la katakan.. so kena la spend time ngan family.. oleh itu malamnya aku sekeluarga ke stadium pancarona putrajaya.. kat sana ada aktiviti perlawanan bola sepak diantara team kelab hubby aku HKC (Hijau kuning.com) dgn TV3..

ni la gambar group TV3 Vs HKC

abis twin pun aku bwa tau.. si abang tue bukan main lagi seronok tgk bola.. maklumlah kat umah pun papanya ajar tgk bola.. tp yang siadik lak tido je.. dah tak perduli dah bunyi gendang kuat ke tak.. yang dia tahu nak tido je..

ni me n my twins.. adik tue tido lagi.. abg je yang layan bola..

14hb Disember 2008
Hari Ahad pula aku tak ada apa nak buat.. nak g jalan pun tak tahu nak ke mana.. so setelah digeledah dapur dan belek2 barang yang ada aku amik keputusan untuk sediakan satu jenis masakan.. so aku pun wat la Bread n Butter Puding.. memandangkan semuanya dah ada kat umah kecuali kismis.. tp mujur la hubby aku bersedia ke kedai untuk membelikannya untuk aku.. thanks sayang.. hehehe.. so petang tue jadi la bread n butter puding.. hubby aku siap bawa g opis lagi.. dah tue ada lak geng opis yang minta resepi.. sedap katanya.. padahal aku ceduk je dlm internet n tokok tambah sikit...

ni la rupanya sebelum dan selepas dibakar

19hb Disember 2008
ada dua aktiviti yang aku lakukan pada hari nie.. yang pertamanya jamuan perpisahan dua rakan setugas aku yang telah diketahui lebih awal masanya.. kedua pertandingan shahiba yang juga telah diketahui.. tp pertandingan ini sebenarnya aku tak penah beri nama pun untuk bertanding.. saja la pada hari tue aku ikut rakan2 lain yang nak masuk bertanding.. kononnya nak tgk je.. tp memandangkan tak cukup org dan galakkan rakan2 aku pun main juga la.. takut sebenarnya nak main nie sebab aku tak pandai langsung.. dgr org citer je.. tak penah main pun.. tp rezki aku agaknya aku berjaya ke peringkat akhir.. sebenarnya yang masuk bertanding dari jabatan aku adalah seramai 7 org.. dan yang berjaya ke final aku n kak aini.. so petang pukul 3 lak sambung final..

gap masa tue aku hadir ke jamuan la pula.. aku tak makan pun.. dah kenyang sangat la masa tue.. takpe la.. nanti2 boleh mkn lagi.. siap ada penyampaian hadiah lagi.. tp tak sempat nak amik gambar rakan2 aku tue terima hadiah.. sebab aku lewat turun td.. (aku pun dapat gak.. rakan yang nak pindah tue pula yang kasi.. dah terbalik kot nie..) tp apa2 pun kami sempat gak posing dlm blok opis tue.. sampai ke kaunter penyambut tetamu la.. hehehe..






ni la gambar2 kenangan bersama dengan orang yang diraikan.. dan juga gelagat2 semasa majlis..

ni gambar aku ngan opis mate kak linda.. n yang sebelah tue kak shima n anaknya..

sebelah petang lak.. after lunch break aku naik semula untuk final shahiba.. tanpa sebarang harapan.. maklumla lawan dgn org bijak pandai nie.. juara bertahan pun ada gak tau.. sekali lagi la kot rezki aku.. bukan la juara.. tp aku dapat naib juara.. hehehe.. hadiahnya belum dapat lagi.. so tak leh la nak tunjuk kat korang..

20hb Disember 2008
sekali lagi cuti minggu.. ha kali nie aku g jauh la skit.. aku ke kepong.. ke jualan gudang pakaian bayi dan kanak2.. shoping skan la.. gambar memang tak sempat nak amik pun.. aku pun baru dua kali dengan ini gi sana.. sebelum nie aku gi masa tgh preggie.. skrg nie dah lepas.. hehehe.. senang la sikit nak berebut pilih baju tue.. perut dah tak ganggu.. tp kali aku rasa tak ramai sgt org n tak byk baju yang baru.. mungkin stok yang bulan sebelum nie tue dorg nak abiskan juga.. dalam tak byk tue pun rm200 juga la aku abiskan untuk shoping baju my twins..

petang lak aku g shoping lagi tau.. kali nie aku ke manjaku lak.. jualan baju baby lagi.. tp ni mak aku laknak shoping.. dia nak belikan baju baby utk bakal cucunya yang akan lahir nanti... kakak aku yang mengandung.. bukan aku lagi tau.. aku pun ada gak tumpang beli.. aku beli baju jeans baby kiko untuk twins aku.. hehehe..

21hb Disember 2008
ha.. rasa2nya korang pun tahu tak mana aku g.. jom..jom..jom..jom.. jom heboh heboh.. hehehe.. ni la tempat yang aku gi.. kat bukit jalil.. twins pun g tau.. siap pakai baju baru yang sempat dicuci.. yela.. neneknya rajin benor cuci baju baby nie.. so itu la yang membolehkannya pakai.. panas juga la hari tue.. jauh nya kalu nak jalan ramai lak org tue.. parking memang susah.. mujur la kebetulan aku dapat parking betul2 dengan dengan pintu gerai.. so tak la jauh jalan.. tapi kira berpeluk juga la mytwins dalam stroller dorg.. dlam pada panas tue si abg boleh juga tido dgn panas n bising.. yang adik lak tak nak tido.. nak dukung je.. nak tgk org.. terpaksa la aku dukung.. cdangnya nak tgk je.. tp abis gak duit rm70 beli guddy beg yang diorg jual tue.. penuh dgn cekedis je.. hehehe...



ni la gelagat anak-anakku dengan baju baru sebulum ke sure heboh..

23hb Disember 2008
Hari nie aku ke Slim River Perak.. aku di arahkan untuk mnghadiri Lawatan Tapak di Ladang Clunny/Bedford.. aku gi bersama dgn J48 en.razif n J41 en. fauzi.. gi naik keta jabatan je.. aku gi sana pakai sandle je.. kaki aku skit la.. jd cekam kat ibujari kaki.. bengkak.. tak tahu la bila nak baik.. amik ubat kat klinik pun tak juga surut2 bengkaknya.. tue pasal la gi site pun pakai sandle je.. mujur site tue tak mencabar.. relax je la.. lagi pun aku pergi sekadar pemerhati je.. maklum la tak tahu pape pun tetang site tue.. kira kat sana la baru aku blajar sikit2.. hehehe.. site sampai tengah hari je.. so mkan tgahari disponsor la.. kami makan di Garden Restoran. Tanjung Malim kalu tak silap aku.. terlupa lak.. makan dia ok.. sedap2 belaka.. lebih2 lagi bila mkan free kan semua nya sedap je..


ni la gambar aku masa kat site.. siap bergambar dgn J41 tue En Fauzi..

24hb Disember 2008
hari ni pagi2 lagi dah kena bawa twins g klinik.. sian lak dorg kena mandi awal.. sejuk.. hehehe.. hari ni dorg genap 3 bulan.. so kena la bawa gi checkup n dapatkan suntikan untuk 3 bulan.. kali ni aku dah prepare awal dah.. tak nak jadi mcam bulan lepas dorg demam lepas cucuk.. so kali ni dah siap bawa vicks untuk sapukan kat tempat cucuk tue lepas kuar klinik.. ubat demam pun aku bagi makan siap2 lepas je cukup setengah jam.. ye la.. awal tue kan kena makan ubat titik.. so lepas setengah jam baru boleh minum susu atau ubat pape.. tue pasal la kena tunggu setengah jam.. hari nie memang ramai betul org.. dari pukul 8 pagi hingga 1 lebih baru siap.. kelam kabut gak la aku nak makan lagi nak masuk opis lagi.. terkejar2 la.. dah la paha my 1st twin tue darah kuar banyak.. yang adik ok je.. abg tue je.. sian lak aku tgk.. sehigga kini masih lagi mcm tue..


ni gambar si Abang dengan Papanya masa kat Klinik..


yang ni pula gambar si Adik dengan Maktoknya masa kat Klinik..

petang tue masuk je opis macam biasa.. skrg nie aku sibuk la sikit.. dah dapat banyak kerja setelah lama bercuti masa bersalin dulu.. hari nie lak hari last Halimah member opis aku bertugas kat sini.. dia dah nak balik kampung la.. pindah tempat bertugas di Pahang.. baru je dia bertugas kat sini sama juga la macam aku.. tahun ni masuk sini.. so apa lagi petang nie kira sesi bergambar la kejap.. dlam sibuk2 tue sempat lagi tau.. hehehe..


yang paling kecil tue la Halimah..


ni lak sessi penyampaian hadiah la konon.. hehehe En.Fauzi tue la bos Halimah..

25hb Disember 2008
Hari kan hari Krismas.. so apa lagi cuti la.. hari nie aku tak g mana2 pun.. duk umah je.. malas lak nak kuar.. lagi pun hubby aku kena keja shif pagi.. so tak dapat la nak g mana.. petang tue baru la terasa mcm nak buat something.. teringin lak nak mkn kek prune.. hari tue masa blik kampung untuk majlis pertunangan adik ipar aku tue dia ada tempahkan kek prune dr kawan dia.. sedap gak.. so apa lagi aku pun nak gak buat.. cari la punya cari dlam web je la.. hehehe senang.. tak perlu beli buku.. amik resepi dr rakan2 siber je.. tp akhirnya jd gak kek aku tue.. siap leh jamu kawan2 hubby aku lagi.. ada lak yg nak tempah suruh aku wat kan.. sedap katanya.. mana tidak nya.. boleh dikatakan separuh dari sekotak sunsweet prune tue aku masuk kan dalam kek aku.. hehehe.. kalu nak rasa datang la umah.. tp skrg dah abis la.. nanti kalu nak aku wat lain.. :D

ni la hasilnya..

lupa lak.. malam tue ada jamuan kat blok umah aku nie.. jamuan blog.. so aku pun trun gak la malam tue.. mkn sedap tau.. nasi tomato, masak merah ayam, kurma daging.. pastue siap ada ikan keli bakar tue.. aku telan je la semua tue..twins pun turun tau.. malam tue siap ada paluan kompang lagi tue.. tp aku tak amik lak gambar malam tue.. aku cuma amik gambar persiapan dari atas umah aku je.. hehehe...


ni la saja yang lensa kamera aku amik.. hehehe..

26hb Disember 2008
Hari nie tak ada pape pun yang menarik.. walaupun hari jumaat sehari je nak keja.. tp aku tak amik cuti.. bukan tak nak.. tp dah tak ada cuti la sebenarnya.. tue pasal la kena masuk keja gak.. hari ni tak ramai yang keja.. ramai yang cuti.. boleh bilang brapa org je yang dtg keja.. kira ok la.. wat keja pun enjoy je.. tak payah rushing.. hehehe
hari ni gak adik ipar aku dtg pgi buta dah sampai tau.. mentang2 la dia ada kunci umah aku.. masuk je la kul brapa pun.. tak perlu nak kejut org lain lagi.. so petang nie aku balik keja je bwa dia gie Nilai lak.. dia nak g shoping kain langsir.. nak wat langsir umah masa kenduri kawin dia nanti.. aku juga la yang nak kena jahitkan untuk dia.. tak pe.. kira ok la.. dulu masa aku kawin dia yang kelam kabut.. banyak tolong abang dia.. skrg nie aku la kena tolong dia lak.. takkan nak suruh hubby aku lak yang jahitkan untuk dia.. alamatnya pakai tak jadi la langsir tue.. silap2 jadi langsuir kot.. hahahha...

tp kan Nilai tak beli pape pun.. semua kain tak lawa.. tak dpt warna yang dia nak tue.. dia nak warna lylite.. tp tokei kedai tue pun tak tau.. tue yang kelakar tue.. lagi pun terasa mahal lak kat Nilai skrg nie.. jd kami tak beli pun.. just tgk je.. nanti survey kat KL lak la.. kat Nagoya ker.. lagi pun tak sempat nak beli round lama2 la.. hubby dah sibuk ajak blik.. dia nak tgk bola lak.. MU lawan malam tue.. so kami kena gak la balik nak tak nak.. memandangkan dia dah janji nak bawa g shoping kat KL so.. nak g SOGO..

27hb Disember 2008
seperti yang dijanjikan hari ni hubby aku bawa aku, dengan semua yang sewaktu dengannya ke KL.. nak g Nagoya.. nak cari kain untuk wat langsir tingkap adik aku tue la..kat nagoya dah jumpa warna yg kami nak tue.. kain dia pun lawa.. dah siap kira dah nie utk satu rymah punya ukuran.. semua sekali 70m.. huhuhu.. pjgkan.. umah mother in law aku ni byk tingkap.. tue yg byk tue.. tp malang sungguh nasib kami.. kain tue x cukup.. ada 30m jer.. so tak jd la beli.. aku suruh adik aku tue blik beli kan kdh je la.. nak wat mcm mana lg..

lepas tue kami g sogo lak.. kira shoping je la sehari tue.. kat sogo biasa la beli brg2 hantaran.. kali ni beli brg lelaki dulu.. adik aku tue next time.. dorg beli baju, kasut, wallet n perfume.. nak beli brg tue je berejam aku tunggu tau.. dr kul 4 kami sampai sogo sampai kul 8 baru kuar dri sogo.. kesian anak buah aku yg sorg tue.. asyik bersungut je kata lapar nasi..makcik nye beli tak siap lagi..


ni Najmi tgh nangis sebab kena tukar baju.. Adiknya Najwan berak n kotorkan baju so aku tukar kedua-duanya sekali.. tak nak bagi pakai baju yang berlainan.. hehehe


ni Najwan.. setelah selesai membuang apa yang patut isi perut yang kosong balik la.. makcik yang tolong..


tunggu Makcik shoping sampai tertido la.. letih..

lepas je selesai kami g makan la pula kat kampung baru.. aku lupa lak restoran tue nama apa.. tp aku slalu gak p makan kat sana.. area hotel koperasi polis tue.. makan nasi ngan puyuh goreng.. tomyam dia pun sedap tau.. murah lak tue.. apa lagi adik ipar aku tue la yang belanja.. makan free..

lepas makan masing2 dah penat jalna.. n kekenyangan.. apa lagi nak blik la.. masa otw balik tue kami singgah la kejap kat dataran masjid putrajaya tue.. maklum la malam minggu kan ramai yang bawa anak2 lepak situ.. so kami pun singgah la bagi anak buah aku tue main2 kat sana jap.. bukan anak buah je.. skali dengan makcik n bakla pakciknya pun join skali main boomerang.. dah letih baru la balik..


ni la anak buah aku.. dengan gaya muka seposennya.. hehehe...


ni Maktok tengah dukung Najwan..


ni aku ngan twins..


This is my family.. bergambar kat kereta adik ipar ku..


ni la gambar Abang dan Adiknya.. lain bebenor kan dorg nie..

Tamat.. hehehe.. itu la kisah2 sekitar 3 minggu aku tak posting.. so jgn segan2 lak nak baca nie.. hehehe.. panjang bebenor.. some of the picture tue aku silap settle tarikh la.. terlewat sehari lak.. org kalu boleh nak cepat aku lak nak lewat.. tak nak abis tahun cepat kot.. ye la.. kalu tak aku tambah lagi umur.. tua lagi.. hahahhak..


2 Comments:

  1. yanizz said...
    Windunya dpt tgk wajah2 teman2 ku...
    norish said...
    kami semua pun rindu juga..

Post a Comment



By :
Free Blog Templates